Centrum
jazykového vzdělávání MU

Týden CJV 2019 – Autonomous Learning at the Faculty of Science

Autonomous Learning at the Faculty of Science

Autonomní učení na Přírodovědecké fakultě

 
Anjuli Pandavar, Kateřina Kováčová
Language Centre Department: Faculty of Science
 

Increasingly central 21st century preoccupations are how and to what extent students can develop independently of a teacher, and reconceptualising the role of the teacher when students have universal information permanently available at their fingertips. This workshop simulates a typical classroom session, based on a work-in-progress book on our current efforts to introduce autonomous learning to students in science disciplines.

Stále častěji se setkáváme s otázkami, jakými způsoby a do jaké míry se mohou studenti rozvíjet bez pomoci učitele. S novým přístupem k informacím, které jsou nyní pro každého k dispozici, dochází i přehodnocování role učitele. Workshop představí výuku, která se opírá o základní principy rozpracovávané v připravované knize na téma našeho bádání v oblasti autonomního učení určeného pro přírodovědce.

Maximální počet účastníků / Maximum number of participants: 20

Logo IMPACT Logo deutsch.info Logo mluvtecesky.net