Centrum
jazykového vzdělávání MU

Vystoupení na konferencích 2014

 

Osoba Konference Termín a místo konání Téma příspěvku
Libor Štěpánek Educa Online 2.-5. 12. 2014 Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes
Štěpánka Bilová, Alena Hradilová, Libor Štěpánek, Blanka Pojslová Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy IV. 26. 11., Univerzita obrany, Brno
Robert Helán, Kateřina Pořízková Language Studies at a Higher Education Institution 5.-8. 11. 2014, Kaunas, Litva Using tools of Corpus Linguistics for Investigating and Teaching Language for Medical Purposes – přednáška v plénu
Štěpánka Bilová 4th EULETA Legal English Teachers Conference 7.-9. 11. 2014, Warwick, Velká Británie „Pecha Kucha“ in Legal English Classes
Barbora Chovancová 4th EULETA Legal English Teachers Conference 7.-9. 11. 2014, Warwick, Velká Británie The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes
Alena Hradilová 4th EULETA Legal English Teachers Conference 7.-9. 11. 2014, Warwick, Velká Británie
Blanka Pojslová, Jiřina Hrbáčková

TEA SIG IATEFL

23.-27. 10. 2014, Granada, Španělsko
Barbora Chovancová

Share and Gain“ – Workshop for teachers, translators and
interpreters of Legal English

18.-19.9.2014, Suprasl, Polsko Student Motivation in Legal English Classes – vedení semináře
Štěpánka Bilová

Share and Gain“ – Workshop for teachers, translators and
interpreters of Legal English

18.-19.9.2014, Suprasl, Polsko ICT in Legal English Teaching – vedení semináře
Pavel Reich

CILLEC II

10.-11. 9. 2014, UCAM, Murcia, Španělsko Exploring the Potential of Integrating George Orwell’s Language Theories into English Courses Designed for Students of Political Science
Jana Kubrická XXI. konference ČAPV 8.-10. 9. 2014, Univerzita Palackého, Olomouc Známé – neznámé identity v učebnicích cizích jazyků
Hana Reichová, Alena Hradilová 13th International CercleS Conference 4.-6. 9. 2014, Fribourg Wie kann die Leitung eines Sprachenzentrums professionalisiert werden?
Robert Helán 13th International CercleS Conference 4.-6. 9. 2014, Fribourg Encoder-message-decoder: Invoking the Communication Model for Teaching Academic Writing
 Hana Němcová 13th International CercleS Conference 4.-6. 9. 2014, Fribourg  Collaborative Learning in a Science-based Language Course
Hana Katrňáková 13th International CercleS Conference  4.-6. 9. 2014, Fribourg  Students´ self-driven videoconferencing classes
Libor Štěpánek 13th International CercleS Conference 4.-6. 9. 2014, Fribourg  Creative Approach to Language Teaching: Theory and Practice
Eva Šrámková 13th International CercleS Conference 4.-6. 9. 2014, Fribourg Motivation als wesentliches Element bei der Aneignung der Fachsprache im Bereich der Rechtswissenschaft
Petra Trávníková From Theory to Practice V 4.-5. 9. 2014, Univerzita Tomáš Bati, Zlín Topic Orientation Markers in Asynchronous Internet Discussions
Pavel Reich From Theory to Practice V 4.-5. 9. 2014, Univerzita Tomáš Bati, Zlín Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns
Libor Štěpánek Cutting Edges: Acknowledging the Autonomy, Creativity and Criticality our Students Bring with Them 30.6.-2.7. 2014, Canterbury, Velká Británie A Creative Approach to Language Teaching: from flexible sylabus to students´autonomy
Robert Helán Konference UNICOM 2014 10.-12. 6. 2014, Pardubice Thr Role of E-learning in Teaching English for Medical Purposes: From Anatomy to Test Skills
Libor Štěpánek Konference UNICOM 2014 10.-12. 6. 2014, Pardubice A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching
Barbora Chovancová Konference UNICOM 2014 10.-12. 6. 2014, Pardubice The Jigsaw Puzzle of Legal English Syllabus Desing: Inovations at Masaryk University Language Centre
Libor Štěpánek XX Seminario Nazionale AICLU 2014 28.5.-1.6.2014, Turín, Itálie A Creative Approach to Language Teaching: A Teacher Trainer Perspective
Blanka Pojslová EALTA – The CEFR and Language Testing and Assessment – Where are we now? 26.5-1.6.2014, Warwick, Velká Británie CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective
Radmila Doupovcová, Eva Složilová EALTA – The CEFR and Language Testing and Assessment – Where are we now? 26.5-1.6.2014, Warwick, Velká Británie Implementing CEFR in a tertiary context: compromises and balance
Štěpánka Bilová 40th Annual Inernational IATEFL 31.3-5.4.2014, Harrogate, Velká Británie Getting Students More Involved in the Tasks
Barbora Chovancová 40th Annual Inernational IATEFL 31.3-5.4.2014, Harrogate, Velká Británie A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates
Eva Čoupková Hradec Králové Anglophone Conference 2014 25.-26. března 2014, Hradec Králové „The Mouse of Feeling.“ A sentimental mouse in Dorothy Kilner´s The Life and Preambulations of a Mouse (1783)
Lenka Zouhar Ludvíková Hradec Králové Anglophone Conference 2014 25.-26. března 2014, Hradec Králové Students´ Autonomy to Be Explored
Petra Trávníková Hradec Králové Anglophone Conference 2014 25.-26. března 2014, Hradec Králové Message structure in Internet discussion boards: exchanging letters or talking over the garden fence?
Robert Helán Writing Research Across Borders III 19.-22. února, Paříž From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)
Robert Helán Open space konference o e-learningu IS MU 12. února 2014, Brno E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce
Učitelé CJV MU Latinitas Medica 30.-31. ledna 2014, Brno Témata příspěvků učitelů CJV MU

 

Vystoupení na konferencích 2013

Logo IMPACT Logo deutsch.info Logo mluvtecesky.net